En tisdag i paradiset

Heej!   

Idag gick vi upp åtta, powerwalkade till några trappor och körde olika intervallövningar. Svetten rann kan jag lova, men jäkligt najs att träna ute när man är omgiven av hav och en djungel!  

Efter dusch åt vi frukost, omelett och fruktsallad! Sen har vi legat på stranden hela dagen. Gick längre bort från var vi låg igår och det var lite kul för plötsligt var vi 8 svenska tjejer som stod i havet och utböt resetips. Med tanke på att det är så få turister här är det komiskt att det är så många svenskar! Två av tjejerna var dem vi träffade på Cameron Highlands varav en hade gått i samma gymnasieskola som Amanda, om ni minns? Planen är i alla fall att äta middag med dem ikväll!  

I detta nu sitter vi på en restaurang mätta på solen och dricker iskaffe. Vi har verkligen kommit till lugnets ö, borta från trafik och dålig teckning/wifi. Men det är rätt skönt måste jag medge. Laddar upp batterierna rejält inför hemfärden som kryper sig på sakta men säkert. Tio nätter plus en natt på flyget hem upplyste Amanda mig om idag på stranden. Så Sverige, vi ses snart. Ska bara sola och bada lite mer först 😊  

Trevlig tisdag! 
/Emelie 

Varför smakar frukt så mycket godare utomlands? Kanske slänger allt innehåll i min ryggsäck och smugglar med frukt istället! 






Här sitter hon, min alldeles egna karta och partner in crime<3



Vi befinner oss i ett paradis, that's for sure. 
Allmänt, Malaysia | |
Upp